Thursday, June 21, 2012

MAKAN UNTUK HIDUP BUKAN HIDUP UNTUK MAKAN


Adakah anda makan untuk hidup atau hidup untuk makan, rata2 orang pantang tengok makanan je nak dibedalnya, apa sahaja makanan akan dimakannya, tapi pernahkah anda berfikir kemana makanan itu pergi?  apakah makanan itu akan terbentuk di dalam diri kita?.

Tapi bagi yang berduit pasti makan tak ingat dunia, segalanya jadi santapan, tetapi bagi yang tak punya wang ringgit pasti akan control pemakanannya. Peratus penyakit yang terjangkit kepada golongan yang ber wang ringgit kerna mereka yang ber wang ringgit sanggup menghabiskan beringgit-ringgit untuk membeli makanan yang tak termampu di beli dek golongan yang tak ber wang ringgit.

Kalau dipikir-pikirkan lebih baik tak ber wang daripada ber wang tapi berpenyakit. Whatever lah janji perut kenyang + tak der penyakit sudahlah. Pikir-pikirkan lah insan.

5 comments:

  1. makan selagi boleh, tp kena ingat pesan Rasulullah saw..berhenti makan sblm kenyang..kunyah 40x sblm telan makanan tuh....

    p/s..nk tambah follower n promosi blog kena join segmen mcm nih (http://saiapunyacherita.blogspot.com/2012/06/segmen-blogwalking-follow.html)silakan terjah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PCL tq atas perkongsian ilmu ini, banyak lagi nampaknya saya kena belajar sebab saya masih baru.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. makan, makan jugak..tapi kesihatan kena jaga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok jom jaga kesihatan dengan makanan kesihatan

      Delete

Terima Kasih semua yang sudi bertandang di sini. Saya hargai komen anda, datang dan komen yer.

Salam Sayang semua.

Resepi Miang Kham

Bahan-Bahan : Daun Kaduk Kacang Kelapa Halia Limau nipis/kasturi Bawang besar Cili padi Udang kering Kelapa : isi kelapa dihir...