Wednesday, September 26, 2012

Mencungap Minta Tolong

DI SINI...lokasi kejadian di rumah mangsa.
TRAGIS...rumah mangsa  di Kampong Teroi. 

Salam....kejadian tragis ini berlaku di Yan. Rompakan di mana2, walau kita rasa selamat di dalam rumah pun, perompak masih mampu dan berjaya menceroboh. Aduih mana tempat selamat ni..

YAN: “Saya nampak darah memancut keluar dari lehernya ketika dia menggoncang pagar rumah saya minta bantuan,” kata Rohani Omar, 54, saudara kepada Jamaliah Ali, 55, yang parah akibat dikelar di leher dalam kejadian samun di Kampung Teroi, di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.20 pagi itu, mangsa yang ketika itu tinggal bersendirian berlari melalui pintu dapur rumahnya untuk meminta pertolongan sebelum dia rebah di depan pintu rumah saudaranya itu dengan darah masih keluar di lehernya.

Mangsa dipercayai sempat berlari sejauh 20 meter meminta pertolongan sebelum rebah tidak sedarkan diri berikutan hilang banyak darah.

Difahamkan, mangsa yang belum berkahwin tinggal bersama keluarga adiknya, namun ketika kejadian adiknya keluar menghantar anak ke sekolah, manakala adik iparnya bekerja sebagai pengawal keselamatan.

Rohani berkata, ketika itu dia memandikan bapanya yang lumpuh di bilik air di belakang rumahnya sebelum dikejutkan dengan bunyi goncangan pintu pagar rumah yang kuat.

2 comments:

Terima Kasih semua yang sudi bertandang di sini. Saya hargai komen anda, datang dan komen yer.

Salam Sayang semua.

Resepi Miang Kham

Bahan-Bahan : Daun Kaduk Kacang Kelapa Halia Limau nipis/kasturi Bawang besar Cili padi Udang kering Kelapa : isi kelapa dihir...