Wednesday, September 5, 2012

Berita Banjir Mengejutkan

gambar sumber google

Ketika pulang dari kerja semalam, saya sempat mendengar radio kegemaran saya iaitu Era yang mana banjir melanda daerah Kuala Lumpur cuma di sini saya tak pasti kawasannya dan tak nak ler menyebutnya. Terkejut dengan berita ini. Banjir melanda dan hanya dengan sekelip mata segala keindahan dan rupa bentuk keadaan akan bertukar, masalah ini tiada siapa pun memikirkannya. Dalam kita bersenang lenang dan tak di sangka-sangka hujan turun dengan lebatnya dan banjir, heran kan saya lagi heran, kerna saya kat Sg Petani, kedah ni dok tunggu ler hujan tapi keciwa kerna hujan hanya menyinggah dan turun sebentar cuma. Dengan lafaz alhamdullillah kerna hujan turun dan membasahi bumi seketika, segala kekeringan ditaburi dek hujan. Namun keciwa lagi sebab sekejap sangat turunnya. Tu la kita sebagai manusia tak pernah, dan tak pernah mahu bersyukur di atas segala anugerah Ilahi, Ampun kan hambamu ini Ya Allah. 

Saya sebenarnya risau dan takut akan bencana banjir ini, bukan setakat harta benda yang rosak, nyawa sekali akan di ragut. Tetapi lumrah ajal maut di tentukan oleh Nya. Rancanglah apa pun jika tanpa izinnya tak tercapai jua. Rancangan itu perlu untuk kehidupan yang lebih baik kan. Okeylah di sini saya cuma nak begitau yang saya rindukan hujan, hujan turunler, tapi takut plak gan banjir.

4 comments:

  1. Bila Allah mengatakan 'jadi', maka jadilah ia...

    ReplyDelete
  2. Melaka pun panas giler sekarang ni...
    Tapi tu ler manusia...
    Kalau panas ...minta hujan..
    Kalau hujan ...minta panas....
    Kita hanya manusia biasa..heheheh

    ReplyDelete
  3. minggu lepas kan, kawasan kuching yang tak pernah kena banjir tiba-tiba je banjir..
    tapi sekejap je.. pelik..
    huhu..

    ReplyDelete

Terima Kasih semua yang sudi bertandang di sini. Saya hargai komen anda, datang dan komen yer.

Salam Sayang semua.

Rasulullah S.A.W berkata....

Rasulullah SAW kata... 1.minum madu setiap hari utk kekal sihat dan penawar penyakit ( 1 sudu besar dgn 1 gelas air suam) Kita g minum ...