Google+ Followers

Belangkas Nama Haiwan Nie, Pulau Sayak

Belangkas Nama Haiwan Nie, Pulau Sayak | Selamat berkunjung ke Pulau Sayak cuti minguan kali nie. Sambil2 memancing sambil2 cuci mata.

Kalu nie nak berkongsi haiwan yang bernama belangkas. Sedap di makan apabila sesudah di bakar. Rasa yang berlemak2 amat enak sekali.

Tapi jangan lupa belangkas nie sebenarnya ada bahagian yang beracun. Jadi harus berhati2 semasa memakannya.

Belangkas nie biasanya mudah di temui di persisiran pantai. Jalan2 pun boleh jumpa. Pengalaman saya makan belangkas nie semasa berkunjung ke Pulau Jerejak rumah bapa saudara yg bekerja di sana sebagai warder.

Jadi kalau nak cuba makan belangkas cuba2 lah cari kat pantai. Atau belu jer kat pasar basah.





INI LAH BELANGKAS NYER



SEDANG MENANTI HIDANGAN MEE UDANG YG POPULAR GI TU













WAH HEBATLAH BERANI PEGANG JAGA2 ADA RACUN NAK PIA OOII...


5 comments:

  1. Saya paling seram tengok belangkas ni. tak tau kenapa. haha

    ReplyDelete
  2. Dia orang kata belangkas ni sedap masak lemak..hmm

    ReplyDelete
  3. Tak pernah makan belangkas ni, seram pula menengoknye...xsanggup nak makan. hehe. Agaknye lebih kurang ketam rasanya kot..

    ReplyDelete
  4. salam kenal dan follow
    torascool(dot)blogspot(dot)com

    ReplyDelete

Terima Kasih semua yang sudi bertandang di sini. Saya hargai komen anda, datang dan komen yer.

Salam Sayang semua.